Τι πρέπει να προσέξουμε στο τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας!

 

Καθαρά Δευτέρα σήμερα και όλοι θα ξεχυθούμε στις εξοχές για το πέταγμα του αετού και το καθιερωμένο στη φύση ή την επίσκεψη σε κάποια παραδοσιακή ταβέρνα! Τι πρέπει, όμως, να προσέξουμε, ώστε να μην «ξεσαλώσουμε» και καταναλώσουμε ό,τι παχυντικό υπάρχει; Ποιά είναι τα “επικίνδυνα” τρόφιμα και ποιά μπορούμε να καταναλώσουμε χωρίς τύψεις;

Για να την βγάλουμε «καθαρή» την Καθαρά Δευτέρα, ζητήσαμε τη γνώμη της ειδικού! Δείτε τι συμβουλές μας δίνει η διαιτολόγος-διατροφολόγος, Δασκαλοπούλου Εύη:

«Την πρώτη μέρα της Σαρακοστής συνηθίζεται να καταναλώνουμε νηστίσιμα τρόφιμα και όχι κρέας, αυγό, ψάρι και παράγωγα του γάλακτος.

Τι θα πρέπει όμως να προτιμήσουμε και σε τι ποσότητες;

1) Θαλασσινά

Όπως είναι γνωστό όλα τα θαλασσινά περιέχουν λίγο λίπος και ελάχιστες θερμίδες. Ιδιαίτερα προσεκτικοί θα πρέπει να είμαστε στα οστρακοειδή και στα μαλακόστρακα, επειδή περιέχουν μεγάλες ποσότητες χοληστερίνης. Συγκεκριμένα, θα πρέπει να αποφεύγονται από άτομα που έχουν υψηλά επίπεδα χοληστερίνης, υπέρ και υπό θυρεοειδισμό.

Στα μαλακόστρακα ανήκουν οι γαρίδες, οι καραβίδες, τα καβούρια και ο αστακός. Μία μερίδα από τα παραπάνω μπορεί να περιέχουν 100-150mg χοληστερίνης. Επομένως προτιμότερο είναι απλά να τα δοκιμάσουμε!

Στα οστρακοειδή ανήκουν τα μύδια, τα στρείδια, οι γυαλιστερές κτλ. Στην κατηγορία αυτή η περιεκτικότητα της χοληστερίνης είναι μικρότερη αλλά και πάλι θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί, 5-6 τεμάχια είναι αρκετά.

Στα μαλάκια ανήκουν το χταπόδι, η σουπιά και το καλαμάρι. Η κατηγορία αυτή είναι η πιο ασφαλής και μπορεί να καταναλωθεί άφοβα από όλα τα άτομα, αφού δεν περιέχει σχεδόν καθόλου λίπος και χοληστερίνη. Βέβαια, θα πρέπει να προσέξουμε τον τρόπο παρασκευής τους και να αποφύγουμε τα τηγανιτά και να προτιμήσουμε ψητά, σχάρας και βραστά.

2) Όσπρια

Τα όσπρια, αν περιέχουν μικρή ποσότητα λαδιού, είναι μία πολύ καλή επιλογή γιατί περιέχουν πρωτεΐνη, φυτικές ίνες και βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

3) Λαχανικά

Τα λαχανικά πάντα είναι η καλύτερη επιλογή σε κάθε γεύμα, όπου μπορούν να καταναλώνονται σε μεγάλες ποσότητες. Προσοχή στο τουρσί, γιατί περιέχει υψηλή ποσότητα αλατιού!

4) Διάφορα ορεκτικά

Συνήθως το τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας περιέχει διάφορα μεζεδάκια, όπως ταραμοσαλάτα, πατατοσαλάτα, φάβα, ντολμαδάκια κτλ. Καλό θα ήταν να τα αποφύγουμε όσο το δυνατό και να τα δοκιμάσουμε μόνο, χωρίς να καταναλώσουμε μεγάλες ποσότητες.

5) Λαγάνα

Η λαγάνα είναι το παραδοσιακό ψωμί της Καθαράς Δευτέρας. Και εδώ θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί όσον αφορά στην ποσότητα και να μην καταναλώσουμε περισσότερο από 1-2 φέτες.

6)Γλυκά

Το παραδοσιακό γλυκό της ημέρας είναι ο χαλβάς, αλλά συνηθίζεται επίσης να τρώμε και κάποιο γλυκό του κουταλιού ή του ταψιού. Μικρή μερίδα γλυκού μπορεί να καταναλωθεί χωρίς τύψεις!

7) Αλκοόλ

Η καλύτερη επιλογή είναι το κρασί, από το οποίο μπορείτε να καταναλώσετε μέχρι 3 ποτηράκια. Προσοχή στο ούζο και το τσίπουρο, τα οποία περιέχουν πολλές κενές θερμίδες!

Εύη Δασκαλοπούλου

Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

 

Καλή Σαρακοστή σε όλους!

Ελατε να μοιραστούμε ιστορίες, εμπειρίες, συμβουλές και ό,τι έχει να κάνει με εμάς τις μανούλες και τα αστεράκια μας!

Leave a Reply